Business simulation games: impact on SOLO taxonomy learning outcomes, learning performance and teamwork competency

نویسندگان

چکیده

Despite the increasing use of simulation games in business education, only few studies have explored cognitive processes that learners employ while playing game, with quite controversial results about students’ learning outcomes. The current study analyses impact a Business Simulation Game (BSG) on related to “Structure Observed Learning Outcome” (SOLO) taxonomy. Moreover, overall performance and perceived teamwork competency been investigated. A quasi-experimental pre post-test design was applied. Eighty (80) university students played marketing game practise plan. showed significant improvement unistructural extended abstract levels taxonomy after game. There no difference multi-structural level effect relational negative. Also, strong, positive correlation between found. Implications for instructional designers educators are discussed.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

the impact of generative learning strategy use on efl learners’ reading achievement and critical thinking

این پژوهش کوشیده است تأثیر به کارگیری راهبردهای زایا را بر پیشرفت و بسندگی در خواندن و درک مطلب و نیز بر تفکر انتقادی زبان آموزان انگلیسی را بررسی کند. در این پژوهش تعداد 46 دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول به صورت تصادفی انتخاب وبه دو گروه تجربی و شاهد با تعداد دانش آموزان مساوی در هر گروه تقسیم شدند. به هر دو گروه سه داستان کوتاه به عنوان موضوع خواندن برای کلاس داده شد. به گروه تجربی درابتدا...

Simulation and Learning Dynamics in Business Games

Purpose: This paper studies the influence of simulation dynamics in the learning of business games participants. Originality/gap/relevance/implications: Although many studies suggest the influence of factors linked simulation dynamics in the learning of participants of business games, it is unusual to investigate partial and simultaneous influence. Within lots of studies, the purpose is to eval...

متن کامل

an investigation into the impact of m-game-enhanced blended module of teaching and learning on iranian students english literacy skills and subskills learning

پژوهش حاضر با پیوند رسانه های قدیمی و جدید یاد دهی و یادگیری _طرح داستان و بازی های همراه ــ در یک پو دمان ترکیبی، در صدد قیاس شیوه ی یاد دهی و یادگیری مبتنی بر بازی مهارت های فرعی و اصلی واژگان، خواندن و نوشتار سواد انگلیسی با شیوه های مرسوم آن بود. به این منظور با کاربرد یک طرح سه گانه همراه با الگوی نظام آموزشی (تومی، 2010)، بازی های از پیش ساخته شده و بومی قابل عرضه از طریق ارتباطات سیّار (ب...

investigating the effect of motivation and attitude towards learning english, learning style preferences and gender on iranian efl learners proficiency

تحقیق حاضر به منظور بررسی تاثیر انگیزه و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی، ترجیحات سبک یادگیری و جنسیت بر بسندگی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی انجام شد. برای این منظور، 154 فراگیر ایرانی زبان انگلیسی در این تحقیق شرکت کردند. سه ابزار جمع آوری داده ها شامل آزمون تعیین سطح بسندگی زبان انگلیسی آکسفورد، پرسشنامه ترجیحات سبک یادگیری براچ و پرسشنامه انگیزه و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی به م...

Aligning Business And Learning: Competency Based Learning Management In Organisations

The value of human capital strongly influences competitiveness, making the alignment of training and business objectives a key priority for organisations in today’s turbulent markets. This entails integrating learning into daily working tasks and putting in place mechanisms for the effective management of business processes, organisational roles, competencies and learning processes, to reduce t...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Interaction Design and Architecture(s)

سال: 2022

ISSN: ['1826-9745']

DOI: https://doi.org/10.55612/s-5002-053-008